Peugeot: Τα πρωτότυπα που έγραψαν ιστορία » pikosapikos.gr Peugeot: Τα πρωτότυπα που έγραψαν ιστορία » pikosapikos.gr
Auto & Moto

Peugeot: Τα πρωτότυπα που έγραψαν ιστορία

Για την Peugeot, ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο δεν είναι απλά μια ελεύθερη άσκηση για στυλ. Είναι μέρος μιας πραγματικής στρατηγικής της μάρκας. Είναι κάτι με το στυλ της υψηλής ραπτικής αλλά με την λειτουργικότητα  του έτοιμου ενδύματος.

Η Peugeot δημιουργεί πάντα τα πρωτότυπα αυτοκίνητά της έτσι ώστε να είναι λειτουργικά και με δυνατότητα να οδηγούνται για να προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Εδώ και αρκετά χρόνια, τα πρωτότυπα αυτοκίνητα της Peugeot είχαν ρεαλιστικές διαστάσεις (αρχιτεκτονική, αναρτήσεις, κινητήρες ακόμη και το μέγεθος τροχών) και είναι εξοπλισμένα με στοιχεία που μπορούν να περάσουν σε οχήματα παραγωγής.

Ιστορία

Η πρώτη πραγματική άσκηση σε στυλ με ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο γεννήθηκε το 1984 με το Peugeot Quasar. Ως μια πραγματική τεχνολογική βιτρίνα, ήταν η πρώτη φορά που οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές έλαβαν «carte blanche» για να δημιουργήσουν ένα φανταστικό αντικείμενο έξω από οποιουσδήποτε βιομηχανικούς περιορισμούς.

Η Γέννηση ενός πρωτοτύπου

Προκειμένου να δημιουργηθεί κάτι που θα δείχνει το μέλλον, πρέπει το αποτέλεσμα να  διατηρεί το DNA της μάρκας. Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις στην κατασκευή ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου είναι ο χρονικός περιορισμός.

Πολύ συχνά είναι σχεδιασμένα για μια μεγάλη εκδήλωση, όπως μια εμπορική έκθεση, για να δείχνει τις δυνατότητες της εταιρίας και να στέκεται στο περίπτερο της. Έτσι δεν μπορεί να παραδοθεί αργά. Σε λιγότερο από ένα χρόνο, πρέπει από τα κομψά σκίτσα να μεταμορφωθεί σε ένα τελειωμένο, λειτουργικό όχημα

Έκθεση και εργαστήρια ιδεών

Τα πρωτότυπα αυτοκίνητα έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην… κίνηση της Peugeot. Το τεχνολογικό επίπεδο και οι λύσεις που προτείνουν περνούν στα αυτοκίνητα παραγωγής. Κάθε πρωτότυπο αυτοκίνητο είναι ένα γνήσιο εργαστήριο ιδεών. Μερικά από αυτά έχουν σχεδιαστεί με καινοτομίες και εφαρμογές, που είναι μπροστά από την εποχή τους. Ακόμη και αν δεν έχουν σχεδιαστεί για να φτάσουν στην μαζική παραγωγή, πολλά από τα στοιχεία τους, χρησιμοποιούνται στα μοντέλα που κυκλοφορούν ή θα κυκλοφορήσουν. Δείτε μερικά παραδείγματα:

TOUAREG: Το 1996, έκανε την εμφάνισή του αυτό το μικρό πρωτότυπο αυτοκίνητο με την εμφάνιση Buggy με ηλεκτρικό κινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρίες που του δίνουν αυτονομία 4 ωρών. Ένας μικρός κινητήρας καύσης μπορεί να επεκτείνει την αυτονομία του ενεργώντας ως γεννήτρια: Έτσι γεννήθηκε το «range extender»

MOONSTER & 4002: Αυτά τα δύο οχήματα δεν προήλθαν από τη φαντασία των σχεδιαστών της μάρκας αλλά από μερικούς έξυπνους χρήστες του διαδικτύου. Βλέπετε η Peugeot ήταν ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που ξεκίνησε 2 διεθνείς διαγωνισμούς σχεδιασμού το 2000 και το 2002.

SESAME: Yψηλή αρχιτεκτονική και ηλεκτρικές συρόμενες πλαϊνές πόρτες για άμεση προσβασιμότητα, αυτός ήταν ο προάγγελος του 1007.

EX1: το έτος των 200 ετών της μάρκας, το EX1, 100% ηλεκτρικό, έσπασε 3 παγκόσμια ρεκόρ επιτάχυνσης και κατέγραψε 3 νέα στην θρυλική πίστα του Montlhery (Γαλλία), όπου το Diesel 404 είχε σπάσει πολλά ρεκόρ αντοχής το 1965.

SR1: Η ανανέωση του στιλ της μάρκας, εμπνευσμένη από το 208 Phase 1, είναι επίσης το πρωτότυπο αυτοκίνητο στο οποίο παρουσιάστηκε το Peugeot i-Cockpit για πρώτη φορά.

ONYX: Με αμάξωμα που συνδυάζει ανθρακονήματα και καθαρό χαλκό, που αφήνονται σκόπιμα να φαίνονται ακατέργαστα. Το εσωτερικό του είναι κατασκευασμένο από ένα καινοτόμο και οικολογικό υλικό που ονομάζεται «Χάρτινο/Ξύλο».

Είναι ένας συνδυασμός από χρησιμοποιημένες εφημερίδες, επεξεργασμένες και συμπιεσμένες. Το Onyx κινείται από ένα V8 HDi Hybrid4 των 600 ίππων (+ ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων).

EXALT: η σιλουέτα και το ταμπλό του καθοδήγησαν τους σχεδιαστές στο σχεδιασμό του νέου 508 sedan. Η ξύλινη επένδυση του χώρου αποσκευών χρησιμοποιήθηκε στο Station Wagon (στην περιορισμένη έκδοση της Πρώτης Έκδοσης). Το ύφασμα των καθισμάτων με «tennis stripes» ενέπνευσε την ταπετσαρία του τελευταίου 3008.

QUARTZ: η τεχνολογία για το ταμπλό αυτού του πρωτότυπου έχει χρησιμοποιηθεί στο νέο 3008, το τρισδιάστατο σύμπλεγμα οργάνων του είναι πλέον στάνταρ στο νέο 208.

FRACTAL: Το 80% των τμημάτων του είναι εκτυπώσεις 3D και επιπλέον παρουσιάζει ένα νέας γενιάς ηχοσύστημα σε συνεργασία με την FOCAL.

INSTINCT: έξυπνη αεροδυναμική και σιλουέτα «shooting brake», που ήταν ο προάγγελος του νέου Peugeot 508 SW, το Instinct επωφελήθηκε επίσης από την συνεργασία με τη Samsung. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Peugeot, το Instinct δεν παρουσιάστηκε σε μια διεθνή έκθεση αυτοκινήτου, αλλά στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη.

e-LEGEND:H Peugeot παρουσίασε το e-LEGEND στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι το 2018. Είναι ένα ρεαλιστικό και ριζικά σύγχρονο πρότυπο, με τα γονίδια και την κομψότητα της κληρονομιάς της Peugeot.

Πηγή: newsauto.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.