Πάνω από 6 δισ. ευρώ ο «λογαριασμός» για τους ιδιοκτήτες ΙΧ το 2020! » pikosapikos.gr Πάνω από 6 δισ. ευρώ ο «λογαριασμός» για τους ιδιοκτήτες ΙΧ το 2020! » pikosapikos.gr
Auto & Moto

Πάνω από 6 δισ. ευρώ ο «λογαριασμός» για τους ιδιοκτήτες ΙΧ το 2020!

Αυξημένα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τους φόρους στο πετρέλαιο κίνησης προβλέπει ο Προϋπολογισμός του 2020 που κατατέθηκε στη Βουλή.

Το ποσό-μαμούθ των 6,013 δισ. ευρώ θα πληρώσει ο κλάδος του αυτοκινήτου το 2020 σύμφωνα με όσα αναγράφει ο Προϋπολογισμός, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, έναντι 5,951 δισ. ευρώ που ανέγραφε ο Προϋπολογισμός του 2019!

Μάλιστα τα έσοδα από Τέλη Κυκλοφορίας, Τέλος Ταξινόμησης, ΦΠΑ, Έλεγχο ΚΤΕΟ και Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αναμένεται να καταγράψουν αύξηση 3,79% καθώς για το 2020 το οικονομικό επιτελείο υπολογίζει ότι θα εισπράξει 1,986 δισ. ευρώ έναντι 1,896 δισ. ευρώ το 2019. Σε σχέση με το 2018 η αύξηση στα έσοδα υπολογίζεται σε 10,43% καθώς τα αντίστοιχα έσοδα το ανήλθαν σε 1,782 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα για το 2020 ο Προϋπολογισμός προβλέπει έσοδα:

328 εκατ. ευρώ από τον ΦΠΑ στα οχήματα (κωδικός 1110202). Το 2019 τα αντίστοιχα έσοδα κυμαίνονταν σε 341 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα τα συγκεκριμένα έσοδα να καταγράφουν πτώση 3,8%.

9 εκατ. ευρώ από την Εφάπαξ εισφορά στα φορτηγά που μπαίνουν σε κυκλοφορία (Κωδικός 1110317). Το αντίστοιχο ποσό στον Προϋπολογισμό του 2019 ήταν 10 εκατ. ευρώ οπότε και εδώ καταγράφεται πτώση 10%.

288 εκατ. ευρώ από το Τέλος Ταξινόμησης οχημάτων (Κωδικός 11106). Στον Προϋπολογισμό του 2019 τα αντίστοιχα έσοδα ανέρχονταν σε 291 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα την επόμενη χρονιά να καταγράφουν πτώση 1%.

2,1 δισ. ευρώ από το φόρο στη βενζίνη (Κωδικός 1110302). Τα αντίστοιχα έσοδα στον Προϋπολογισμό του 2019 ανήλθαν σε 2,205 δισ. ευρώ οπότε και εδώ τα έσοδα προβλέπεται ότι θα καταγράψουν πτώση 4,5%.

Αντίθετα οι φόροι στο πετρέλαιο κίνησης αναμένεται να καταγράψουν άνοδο 15,3% καθώς στον Προϋπολογισμό του 2020 εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν 1,5 δις. ευρώ ενώ πέρυσι είχαν προϋπολογιστεί έσοδα 1,3 δις. ευρώ. (Κωδικός 1110303)

Πτώση κατά 1 εκατ. ευρώ αναμένεται να καταγράψουν και τα έσοδα που προέρχονται από το Ειδικό Τέλος διενέργειας Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων τα οποία θα ανέλθουν σε 17 εκατ. ευρώ το 2020 έναντι 18 εκατ. ευρώ που ανέγραφε ο Προϋπολογισμός του 2019. (Κωδικός 1140103)

Άνοδο θα καταγράψουν τα έσοδα του 2020 που προέρχονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό που κατατέθηκε στη Βουλή, καθώς θα ανέλθουν σε 1,214 δισ. ευρώ, έναντι 1,176 δισ. ευρώ το 2019. Δηλαδή τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας το 2020 θα καταγράψουν αύξηση 3,2%. (Κωδικός 1190101)

Μεγάλη πτώση προβλέπεται να καταγράψουν τα έσοδα που προέρχονται από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης καθώς στον Προϋπολογισμό του 2020 εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν 54 εκατ. ευρώ έναντι 70 εκατ. ευρώ που ανέγραφε ο Προϋπολογισμός του 2019. Δηλαδή τα συγκεκριμένα έσοδα θα καταγράψουν μείωση 22,85%. (Κωδικός 1190189)

Λιγότερα χρήματα θα εισπράξει το κράτος και από τις Ιατρικές Εξετάσεις Οδηγών καθώς ο Προϋπολογισμός του 2020 προβλέπει ότι θα αντληθούν 53 εκατ. ευρώ έναντι 57 εκατ. ευρώ το 2019. Δηλαδή και αυτά τα έσοδα θα σημειώσουν πτώση 7%. (Κωδικός 1190301)

Ακριβώς τα ίδια έσοδα ύψους 2 εκατ. ευρώ προβλέπει ο Προϋπολογισμός 2020 τα οποία προέρχονται από εκποίηση κατασχεμένων οχημάτων (1490901)

Αυξημένα έσοδα προβλέπει ο Προϋπολογισμός 2020 τα οποία προέρχονται από το Φόρο Ασφαλίστρων καθώς για το 2020 προβλέπονται έσοδα 448 εκατ. ευρώ έναντι 422 εκατ. ευρώ. Δηλαδή τα συγκεκριμένα έσοδα θα καταγράψουν άνοδο 6,16%. (Κωδικός 1110820)

Γενική Διεύθυνση Τελωνείων

Σύμφωνα με την Έκθεση της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων την διετία 2016-2017 τα συνολικά έσοδα από το τέλος ταξινόμησης των αυτοκινήτων οχημάτων το έτος 2017, παρουσιάζονται αυξημένα σε σχέση με τα έσοδα του έτους 2016 κατά 37,39%.

Αυτό οφείλεται κυρίως:

1) Στην αύξηση περίπου κατά 20% του συνολικού αριθμού αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το έτος 2017 σε σχέση με το 2016 και

2) Στις αλλαγές που προήλθαν από 1/6/2016 με το άρθρο 59 του ν. 4389/2016 (ΦΕΚ 94 Α’), στον τρόπο επιβολής του τέλους στα επιβατικά αυτοκίνητα και στα φορτηγά με μικτό βάρος κάτω των 3,5 τόνων.

Οι νέες διατάξεις ίσχυσαν για 6 μήνες το 2016 και για 12 το 2017 (επίσης ένα ποσό περί τα 10 εκατομμύρια που εισπράχθηκε το Σεπτέμβριο του 2017 αφορά σε χρεώσεις διαφορών τέλους ταξινόμησης που βεβαιώθηκε και εισπράχθηκε αρχικά προηγούμενα έτη όπως προαναφέρθηκε για τις εισπράξεις του φόρου πολυτελείας).

ε) Παρά το γεγονός ότι ο φόρος πολυτελείας στα επιβατικά αυτοκίνητα καταργήθηκε από 01/06/2016 με το άρθρο 59 του ν.4389/16 (ΦΕΚ 94 Α’), τα συνολικά έσοδα του ειδικού φόρου πολυτελείας (που περιλαμβάνονται στα Λοιπά Τελ. Έσοδα) ανέρχονται σε 10.374.861,23€ για το έτος 2017 παρουσιάζουν αύξηση περίπου 25,92% σε σχέση με τα έσοδα του έτους 2016.

Αυτό οφείλεται κυρίως, στα έσοδα του ειδικού φόρου πολυτελείας επιβατικών που εισπράχθηκαν εντός του έτους 2017 και αφορούσαν χρεώσεις από τελωνισμούς προηγούμενων ετών και ανήλθαν σε 9.300.272,35€.

Για την διετία 2017-2018 τα συνολικά έσοδα από το τέλος ταξινόμησης των αυτοκινήτων οχημάτων το έτος 2018, παρουσιάζονται αυξημένα σε σχέση με τα έσοδα του έτους 2017 κατά 5,06% . Αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση περίπου κατά 24% του συνολικού αριθμού αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το έτος 2018 σε σχέση με το 2017.

ε) Η κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα επιβατικά αυτοκίνητα από 01/06/2016 με το άρθρο 59 του ν.4389/16 (ΦΕΚ 94 Α’),είχε ως συνέπεια τα συνολικά έσοδα του ειδικού φόρου πολυτελείας (που περιλαμβάνονται στα Λοιπά Τελ. Έσοδα) να ανέλθουν το έτος 2018 σε 1.140.000€ περίπου, παρουσιάζοντας μείωση 88,97% σε σχέση με τα έσοδα του έτους 2017. Τα σχετικά έσοδα αφορούν εισπράξεις τελωνείων σε άλλα είδη πολυτελείας εκτός των αυτοκινήτων.

Πηγή: newsauto.gr

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.