Με άρωμα εξωστρέφειας και σύμβολο τη γέννηση το νέο προφίλ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής » pikosapikos.gr Με άρωμα εξωστρέφειας και σύμβολο τη γέννηση το νέο προφίλ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής » pikosapikos.gr

«Να βγούμε προς τα έξω δείχνοντας με τρόπο συστηματικό και άρτιο το έργο μας» δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη

Με κορυφαίους διεθνείς πολιτιστικούς φορείς και παγκόσμιας εμβέλειας καλλιτέχνες θα «συνομιλήσει» η Εθνική Λυρική Σκηνή μέσα στο 2020. Οι διεθνείς αυτοί καλλιτεχνικοί «διάλογοι» εντάσσονται στο φιλόδοξο σχέδιο ενδυνάμωσης της εξωστρέφειας που έχει ήδη αρχίσει να αναπτύσσεται τους προηγούμενους μήνες χάρη στην γενναία χορηγία, ύψους 30 εκ ευρώ, του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, απ’ όπου θα χρηματοδοτηθεί και μια νέα, εντυπωσιακή διεθνής καμπάνια συμβολικό θέμα της οποίας είναι η «γέννηση» δεδομένου ότι φέτος συμπληρώνονται 80 χρόνια από την πρώτη παράσταση του εθνικού λυρικού μας θεάτρου.

Οι φιλόδοξες νέες δράσεις καλλιτεχνικής εξωστρέφειας και τα βασικά σημεία της εμπνευσμένης καμπάνιας, που, αναμφισβήτητα, σηματοδοτούν μια νέα εποχή για την ΕΛΣ, παρουσιάστηκαν, μαζί με τον απολογισμό της προηγούμενης χρονιάς, το μεσημέρι της Πέμπτης, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος όπου στεγάζεται τα τελευταία τρία χρόνια, παρουσία της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνας Μενδώνη.

«Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι όλα τα σημαντικά ονόματα που ανακοινώνονται σήμερα δεν θα είχαν κανένα λόγο να έρθουν στην Αθήνα, εάν δεν είχαν εμπιστοσύνη στην ΕΛΣ, εάν δεν ήξεραν ότι θα συνδέσουν το όνομα τους με ένα θέατρο το οποίο πλέον έχει μπει στον Ευρωπαϊκό πολιτιστικό χάρτη» υπογράμμισε η κ. Μενδώνη και συμπλήρωσε με νόημα: « Η Πολιτεία αλλά και οι πολιτιστικοί οργανισμοί θα πρέπει να υιοθετήσουν το υπόδειγμα της ΕΛΣ αναφορικά με την εξωστρέφειά της, αν θέλουμε να επενδύσουμε στην ελληνική δημιουργία και να την εντάξουμε στον ευρωπαϊκό και διεθνή χάρτη, εάν θέλουμε να προσελκύσουμε καλλιτέχνες από την διεθνή σκηνή, δεν μπορεί παρά να είμαστε εξωστρεφείς. Να βγούμε προς τα έξω δείχνοντας με τρόπο συστηματικό και άρτιο το έργο μας».

«Σήμερα η ΕΛΣ μάς αποκάλυψε τη νέα καμπάνια επικοινωνίας της που θα αναδείξει το έργο και τις προοπτικές της, με σκοπό να γίνει ακόμη πιο ορατή σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο και πέρα από τα σύνορα της Ελλάδας και με την ευχή από όλους εμάς στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος να κατακτήσει τη θέση που της αξίζει ανάμεσα στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα διεθνώς» δήλωσε ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος κ. Ανδρέας Δρακόπουλος, ο οποίος παρότι βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, έδωσε το δυναμικό «παρών» στην συνέντευξη τύπου με την βοήθεια της τεχνολογίας.

Ο Γιώργος Κουμεντάκης, ο άνθρωπος που βρίσκεται στο τιμόνι της ΕΛΣ και έχει αναλάβει να ταξιδέψει το καράβι της σε νέες, άγνωστες αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρουσες θάλασσες, αναφέρθηκε με ενθουσιασμό στα επόμενα βήματα εξωστρέφειας, στις πολύτιμες εμπειρίες που συλλέχθηκαν μέσα από αυτή την διαδικασία, αλλά και στη νέα, γεμάτη δημιουργικούς συμβολισμούς διεθνή καμπάνια δηλώνοντας με αποφασιστικότητα και περηφάνια πως « Η Εθνική Λυρική Σκηνή, με τη στήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, φιλοδοξεί να γίνει ένας διεθνής προορισμός για τους φίλους της όπερας και να δημιουργήσει ένα σημαντικό εξαγώγιμο πολιτιστικό προϊόν”.

Με Λάνθιμο και Αμπράμοβιτς

Μία από τις πλέον φωτεινές στιγμές της τρέχουσας καλλιτεχνικής περιόδου της ΕΛΣ αποτελεί η νέα ταινία – εγκατάσταση του βραβευμένου Έλληνα σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου η οποία αποτελεί μια συμπαραγωγή με τον Οργανισμό ΝΕΟΝ, εντάσσεται στο πλαίσιο του τριετούς κύκλου The Artist on the Composer και θα αποκαλυφθεί τον Μάιο.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν, εξάλλου, και οι «Επτά Θάνατοι» της σούπερ σταρ της τέχνης της περφόρμανς, Μαρίνας Αμπράμοβιτς, μια φιλόδοξη διεθνής συμπαραγωγή με την Κρατική Όπερα του Μονάχου, τη Γερμανική Όπερα του Βερολίνου, το Φεστιβάλ του Μουσικού Μάη της Φλωρεντίας και την Εθνική Όπερα των Παρισίων, η οποία θα παρουσιαστεί τον Ιούλιο.

Αναμένουμε επίσης τον Βότσεκ, που θα παρουσιαστεί σε λίγες ημέρες από τον διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν Ολιβιέ Πι και την ομάδα του, τον Ριγκολέττο, με τον διάσημο Αμερικανό τενόρο Μάθιου Πολενζάνι που θα φιλοξενηθεί τον Ιούνιο στο Ηρώδειο αλλά και την Τόσκα η οποία θα παρουσιαστεί επίσης στο Ηρώδειο υπό τον σπουδαίο Ιταλό μαέστρο Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι.

Νέες διεθνείς συνεργασίες
Αρκετές από τις ήδη κλεισμένες διεθνείς συνεργασίες της Λυρικής θα επεκταθούν ενώ θα προστεθούν κι άλλες οι οποίες θα τονώσουν σημαντικά την διεθνή εικόνα της. Όπως ανακοινώθηκε λοιπόν έχουν ήδη κλειστεί συμπράξεις και συμπαραγωγές με την Opéra Comique των Παρισίων, με το σπουδαίο γαλλικό φεστιβάλ της Αιξ-αν-Προβάνς και την παρουσίαση των δύο Ιφιγενειών του Γκλουκ σε μια ενιαία παράσταση, με την Όπερα του Γκαίτεμποργκ και την Βασιλική Όπερα Δανίας, με την Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, με το διάσημο γερμανικό φεστιβάλ του Μπάντεν-Μπάντεν στο ανέβασμα του Οθέλλου που θα σκηνοθετήσει ο μέγας Μπομπ Ουίλσον, με την Όπερα του Ελσίνκι, με την ομάδα χορού Μάρκ Μόρρις της Νέας Υόρκης κ.α.

Το πλήρες πρόγραμμα του 2021 αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στους επόμενους δύο μήνες κι όπως μαθαίνουμε θα δίνει, μεταξύ άλλων, τροφή για αναστοχασμό της Επανάστασης του 1821 με αφορμή τον εορτασμό για την συμπλήρωση των 200 χρόνων της.

Η «γέννηση» κεντρική ιδέα της νέας καμπάνιας
Αρκετές από τις ήδη κλεισμένες διεθνείς συνεργασίες της Λυρικής θα επεκταθούν ενώ θα προστεθούν κι άλλες οι οποίες θα τονώσουν σημαντικά την διεθνή εικόνα της. Όπως ανακοινώθηκε λοιπόν έχουν ήδη κλειστεί συμπράξεις και συμπαραγωγές με την Opéra Comique των Παρισίων, με το σπουδαίο γαλλικό φεστιβάλ της Αιξ-αν-Προβάνς και την παρουσίαση των δύο Ιφιγενειών του Γκλουκ σε μια ενιαία παράσταση, με την Όπερα του Γκαίτεμποργκ και την Βασιλική Όπερα Δανίας, με την Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, με το διάσημο γερμανικό φεστιβάλ του Μπάντεν-Μπάντεν στο ανέβασμα του Οθέλλου που θα σκηνοθετήσει ο μέγας Μπομπ Ουίλσον, με την Όπερα του Ελσίνκι, με την ομάδα χορού Μάρκ Μόρρις της Νέας Υόρκης κ.α.

Το πλήρες πρόγραμμα του 2021 αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στους επόμενους δύο μήνες κι όπως μαθαίνουμε θα δίνει, μεταξύ άλλων, τροφή για αναστοχασμό της Επανάστασης του 1821 με αφορμή τον εορτασμό για την συμπλήρωση των 200 χρόνων της.

Η «γέννηση» κεντρική ιδέα της νέας καμπάνιας

Μέσα στο νερό γυρίστηκε το διαφημιστικό σποτ της νέας καμπάνιας στην οποία η ΕΛΣ «μεταμορφώνεται» σε έναν αμνιακό σάκο που φιλοξενεί τρία έμβρυα, έναν νεαρό πρίγκιπα, μια μουσικό και μια μπαλαρίνα που συμβολίζουν την όπερα, τη μουσική και τον χορό. Η γέννηση επιλέχθηκε ως η ιδανική έννοια που μπορεί να περάσει το μήνυμα της νέας εποχής, των νέων ιδεών και της καινοτομίας που επιθυμεί να περάσει ο οργανισμός σε αυτή την τόσο δημιουργική φάση της μακράς ιστορίας του. Η καμπάνια θα προβάλλεται, μέσω τηλεόρασης και διαδικτύου, όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Πηγή: protothema.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.