Μάθετε τα πάντα για το νέο Audi A3 Sportback » pikosapikos.gr Μάθετε τα πάντα για το νέο Audi A3 Sportback » pikosapikos.gr
Auto & Moto

Μάθετε τα πάντα για το νέο Audi A3 Sportback

Φτάνοντας πλέον στην τέταρτη γενιά του, το Audi A3 αποκτά μια πιο πιπεράτη εμφάνιση, εφοδιάζεται με μπόλικη έξυπνη ψηφιακή τεχνολογία και θέτει νέα δεδομένα στο premium κομμάτι της κατηγορίας.

Η προηγούμενη, τρίτη, γενιά του A3 ξεκίνησε ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο για την Audi και όχι μόνο, καθώς ήταν το μοντέλο που σύστησε στο κοινό την προηγμένη, ευέλικτη πλατφόρμα MQB, η οποία εν τέλει αποδείχθηκε το πιο δυνατό όπλο ολόκληρου του ομίλου Volkswagen.

Σήμερα η έλευση της τέταρτης γενιάς δεν αποτελεί απλώς μια επιβεβλημένη κίνηση ώστε το Α3 να αντιμετωπίσει επί ίσοις όροις τον ριζικά ανανεωμένο premium ανταγωνισμό, αλλά σηματοδοτεί την είσοδο του μεσαίου χάτσμπακ του Ingolstadt στη νέα ψηφιακή εποχή.

Η Audi, όπως βέβαια και όλος ο γερμανικός όμιλος, δεν μας έχει συνηθίσει σε τολμηρές αισθητικές αλλαγές. Ωστόσο οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η πρόσφατη σχεδιαστική τάση της εταιρείας έχει αποκτήσει ένα ιδιαίτερα δυναμικό ύφος, το οποίο προσδίδει έναν έντονο και ξεχωριστό χαρακτήρα ακόμα και σε μοτίβα που ακολουθούν τη λογική της εξέλιξης.

Με την πρώτη ματιά, λοιπόν, καταλαβαίνεις πως το νέο Α3 συνεχίζει από εκεί που το άφησε ο προκάτοχός του. Αντίστοιχες αναλογίες, αντίστοιχη λογική κόμπακτ station-wagon για την πεντάθυρη έκδοση Sportback -που θα είναι και η μόνη σε χάτσμπακ αμάξωμα-, αλλά σε μια σιλουέτα που μοιάζει σαν να βγήκε από εντατικό πρόγραμμα εκγύμνασης cross-fit. Η όψη έχει αποκτήσει περισσότερο δυναμισμό χάρη στα πιο στενά φωτιστικά σώματα, τους τονισμένους αεραγωγούς, την πιο τρισδιάστατη προοπτική της εξαγωνικής μάσκας και τις οξυμένες γραμμές. Ομως αυτό που ενισχύει ακόμα περισσότερο το επιθετικό ύφος είναι τα φουσκωμένα εμπρός και πίσω φτερά, αλλά και η πτύχωση χαμηλά, στα πλαϊνά του αμαξώματος, που κατά κάποιον τρόπο θυμίζουν κάτι από τις αντίστοιχες λεπτομέρειες του αυθεντικού Quattro Coupé της δεκαετίας του ’80.

Σαφώς πιο ριζική είναι η αλλαγή στο εσωτερικό, που ίσως κάποιος αρκετά παρατηρητικός θα μπορούσε να ισχυριστεί πως έχει κάποιες επιρροές από την Lamborghini Urus βλέποντας τους δύο αεραγωγούς που πλαισιώνουν τον πίνακα οργάνων. Η αλήθεια είναι ότι η αισθητική του εσωτερικού έχει αποκτήσει ένα πολύ πιο επιβλητικό και ταυτόχρονα εκλεπτυσμένο ύφος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Σημαντική διαφορά είναι η αντικατάσταση της αναδυόμενης από το ταμπλό οθόνης του συστήματος πολυμέσων με μια σταθερή οθόνη αφής που είναι τοποθετημένη με μικρή κλίση προς τον οδηγό στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας.

Επίσης, σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με τα συγγενικά νέα Golf, Leon και Octavia είναι ότι το Α3 διατηρεί αρκετούς φυσικούς διακόπτες για τον έλεγχο του κλιματισμού και άλλες λειτουργίες, κάτι που κατά τη γνώμη μας είναι εργονομικά πιο λειτουργικό αφού προσφέρει άμεση πρόσβαση χωρίς να χρειάζεται η πλοήγηση μέσα σε μενού. Μάλιστα, σε αντίθεση με μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας δεν θα διατίθεται δευτερεύουσα οθόνη αφής για τον έλεγχο του κλιματισμού στις πιο πλούσιες εξοπλιστικά εκδόσεις. Η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων MMI αγγίζει τις 10,1”, ενώ αυτή του στάνταρ ψηφιακού πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit είναι 10,25”, με δυνατότητα αναβάθμισης στις 12,3” για τις πιο πλούσιες εκδόσεις, στις οποίες θα είναι δυνατή η εναλλαγή μεταξύ τριών διαφορετικών απεικονίσεων. Επιπλέον, προαιρετικά θα μπορεί να τοποθετηθεί και σύστημα head-up display με προβολή βασικών πληροφοριών στο παρμπρίζ.

Το σύστημα ΜΜΙ υποστηρίζεται από την πιο σύγχρονη πλατφόρμα πολυμέσων ΜΙΒ3 της Audi με δεκαπλάσια υπολογιστική δύναμη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Προσφέρει διευρυμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, τηλεφωνίας και υπηρεσιών Audi Connect και έχει δυνατότητα λειτουργίας ως Wi-Fi hotspot. Το σύστημα υποστηρίζει προηγμένη λειτουργία φωνητικών εντολών και προσωπικού βοηθού με ικανότητα αναγνώρισης φυσικής ομιλίας, ενώ μπορεί να αποθηκεύσει έως και έξι διαφορετικά προφίλ χρηστών, στα οποία καταγράφονται οι προτιμήσεις (κλιματισμός, θέση οδήγησης, συνήθεις προορισμοί, αγαπημένοι ραδιοφωνικοί σταθμοί και μουσική) του καθενός ώστε να είναι δυνατή η άμεση πρόσβαση σε αυτές.

Επιπλέον, στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων περιλαμβάνεται η πλατφόρμα ψηφιακού ραδίου DAB+, ενώ προαιρετικά θα προσφέρεται διαδικτυακό και υβριδικό ράδιο. Διευρυμένες είναι και οι δυνατότητες του συστήματος πλοήγησης, το οποίο -μεταξύ άλλων- μπορεί να προσφέρει στον οδηγό πληροφορίες για την εξέλιξη της κυκλοφορίας στη διαδρομή του μέσα από λεπτομερή τρισδιάστατη απεικόνιση, ενώ σε συνδυασμό με το προηγμένο σύστημα επικοινωνίας Car-to-X με άλλα οχήματα και υπηρεσίες μπορεί να διευκολύνει τις μετακινήσεις και να μειώσει τον απαιτούμενο χρόνο κάθε διαδρομής.

Το νέο Α3 βασίζεται στην εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμας MQB όπως και τα υπόλοιπα νέα μεσαία μοντέλα του ομίλου VW. Με μήκος 4,34 m και πλάτος 1,82 m, το Α3 τέταρτης γενιάς είναι κατά 3 cm μακρύτερο και πιο φαρδύ από τον προκάτοχό του, έχοντας όμως το ίδιο ύψος αλλά και το ίδιο μεταξόνιο των 2,64 m. Ωστόσο, το εσωτερικό είναι πιο ευρύχωρο κυρίως για τους πίσω, λόγω της αύξησης του πλάτους, ενώ και η χαμηλότερη τοποθέτηση των εμπρός καθισμάτων θα προσφέρει σε οδηγό και συνοδηγό μια πιο σπορ αίσθηση, αλλά και περισσότερο αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Αμετάβλητη -στα 380 lt- έχει παραμείνει η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, ενώ με πεσμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων διαμορφώνεται ένας επίπεδος χώρος 1.200 lt.

Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης του Α3 Sportback θα διαφοροποιείται ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα. Σε όλες τις εκδόσεις εμπρός θα υπάρχουν γόνατα MacPherson, ενώ πίσω η βασική επιλογή θα είναι ένας νέος ελαφρύς ημιάκαπτος άξονας, όμως τα μοντέλα από 150 PS και άνω θα έχουν μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Σε αυτές τις εκδόσεις θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής των νέων ενεργητικών αμορτισέρ, τα οποία θα μειώνουν και κατά 10 mm την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος. Τα ενεργητικά αμορτισέρ θα μπορούν να ρυθμίζουν αυτόματα το ποσοστό απόσβεσης με βάση δεδομένα σχετικά με το οδόστρωμα, την ταχύτητα και τις δυναμικές φορτίσεις, αλλά θα προσφέρουν στον οδηγό και τη δυνατότητα προεπιλογής των ρυθμίσεων μέσα από τα προφίλ της λειτουργίας Audi Drive Select.

Επιπλέον, όλα τα μοντέλα με πακέτο S Line θα είναι εφοδιασμένα με την σπορ ανάρτηση, η οποία θα προσφέρει μείωση του ύψους κατά 15 mm και πιο σφιχτές ρυθμίσεις, πετυχαίνοντας έτσι μεγαλύτερη ακρίβεια και πιο σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά. Μάλιστα η τέταρτη γενιά του Α3 αναμένεται να έχει έναν περισσότερο αιχμηρό οδηγικό χαρακτήρα. Σε αυτό θα συμβάλλουν αφενός οι ρυθμίσεις σε ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης και πλαίσιο και αφετέρου τα δυναμικά συστήματα ελέγχου, όπως το Wheel Selective Torque Control, το οποίο αξιολογώντας δεδομένα από την κίνηση του αυτοκινήτου φρενάρει επιλεκτικά τον εσωτερικό κινητήριο τροχό ώστε να δημιουργήσει μια ροπή που τείνει να περιστρέψει το αυτοκίνητο προς το εσωτερικό της στροφής. Επιπλέον, ο έλεγχος των δεδομένων κίνησης και των δυναμικών συστημάτων γίνεται πλέον από μια κεντρική μονάδα εξασφαλίζοντας ταχύτερες και ακριβέστερες αντιδράσεις.

Τα στοιχεία που αφορούν τον δυναμικό χαρακτήρα του Α3 θα πλαισιώνονται από ένα πληρέστατο και προηγμένο πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Στοιχεία του βασικού εξοπλισμού θα αποτελούν το σύστημα Audi pre Sense Front (αποφυγής εμπρόσθιων συστημάτων) με διευρυμένες δυνατότητες παρακολούθησης και λειτουργίας, καθώς και το σύστημα Lane Departure Warning, διατήρησης της λωρίδας κίνησης. Επιπλέον, η ενσωματωμένη τεχνολογία Car-2-X, η οποία επιτρέπει την επικοινωνία του αυτοκινήτου με άλλα οχήματα και υποδομές που διαθέτουν συμβατά συστήματα, θα προειδοποιεί τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στο νέο A3 θα έχουν οι βενζινοκινητήρες νέας γενιάς που θα διαθέτουν και ήπια υβριδικές παραλλαγές, καθώς και οι plug-in υβριδικές εκδόσεις, χωρίς πάντως να λείπουν από την γκάμα οι πετρελαιοκινητήρες, αλλά και τα εναλλακτικά καύσιμα. Στην πρεμιέρα του το Α3 θα συνοδεύεται από τον 4κύλινδρο 1.5 TFSI με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων COD και απόδοση 150 PS και 25,5 kgm ροπής. Πολύ σύντομα ο ίδιος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος και με 48 volt ήπιο υβριδικό σύστημα με την ίδια απόδοση αλλά 0,4 lt/100 km χαμηλότερη κατανάλωση, ενώ θα συνοδεύεται αποκλειστικά από το αναβαθμισμένο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic.

Η γκάμα των βενζινοκινητήρων θα διευρυνθεί σύντομα με την προσθήκη του 3κύλινδρου 1.0 TFSI με 110 PS και 20,4 kgm ροπής, ενώ αργότερα θα προστεθεί και κινητήρας φυσικού αερίου, καθώς και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις. Στο λανσάρισμα του μοντέλου θα είναι διαθέσιμες και δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με έναν νέο 2.0 TDI που έχει βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και χαμηλότερη κατανάλωση και θα προσφέρεται με 116 και 150 PS. Για τις περισσότερες από τις παραπάνω εκδόσεις βασική επιλογή σε ό,τι αφορά τη μετάδοση θα είναι ένα εντελώς νέο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο, μεταξύ άλλων, θα προσφέρει και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 5 gr/100 km σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ολες οι αρχικές εκδόσεις του A3 θα είναι προσθιοκίνητες, ενώ φυσικά σε δεύτερο χρόνο θα υποδεχτούμε και τις τετρακίνητες Quattro, μεταξύ των οποίων και το S3 (διαβάστε σε άλλες σελίδες την πρώτη επαφή μας με το πρωτότυπο S3), αλλά και το RS3 που αναμένεται να σπάσει το φράγμα των 400 PS.

6 ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΥΦΥΪΑΣ ΤΟΥ Α3

1. Ο χρήστης μέσω της εφαρμογής myAudi και της υπηρεσίας Audi Connect Key θα μπορεί να κλειδώνει, να ξεκλειδώνει, αλλά και να θέτει σε λειτουργία τον κινητήρα του αυτοκινήτου από το κινητό του. Πολύ σύντομα επίσης θα είναι δυνατή η χρήση της υπηρεσίας προσωπικού βοηθού της Amazon, Alexa.

2. Μεταξύ άλλων, η τεχνολογία Car-2-X μέσω της επικοινωνίας με άλλα οχήματα και σταθερές υποδομές, όπως οι φωτεινοί σηματοδότες, θα βοηθά τον οδηγό να βρει ελεύθερες θέσεις πάρκιν, αλλά και να συγχρονίσει την ταχύτητά του με την πράσινη ένδειξη στα φανάρια, κάνοντας έτσι την κίνησή του πιο ξεκούραστη και γρήγορη.

3. Το Audi Phone Box στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει την επαγωγική φόρτιση του κινητού με παροχή 5 watt. Επιπλέον, συνδέει αυτόματα το τηλέφωνο με την κεραία του αυτοκινήτου προσφέροντας καλύτερη ποιότητα λήψης. Πολύ σύντομα μάλιστα η σύζευξη του τηλεφώνου με τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto θα γίνεται ασύρματα.

4. Οι πλούσιες εκδόσεις με το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού θα διαθέτουν εμπρόσθιο ραντάρ και κάμερα, δύο πίσω αισθητήρες ραντάρ, δώδεκα υπερηχητικούς αισθητήρες και τέσσερις κάμερες περιφερειακής παρακολούθησης.

5. Το προαιρετικό σύστημα Adaptive Cruise Assist αποτελεί ουσιαστικά σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, το οποίο μπορεί παρατηρώντας το περιβάλλον και τα οχήματα γύρω από το αυτοκίνητο να επιταχύνει, να επιβραδύνει έως στάση και να κατευθύνει το τιμόνι εντός των ορίων της λωρίδας με ταχύτητες έως τα 210 km/h. Μάλιστα κατά το διάστημα λειτουργίας του συστήματος ο οδηγός δεν χρειάζεται να ασκεί δύναμη πάνω στο τιμόνι αλλά απλώς να το αγγίζει με τα δάκτυλά του.

6. Στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic ο επιλογέας έχει τεχνολογία Shift-by-Wire, πράγμα που σημαίνει πως δεν υπάρχει μηχανική σύζευξή του με το κιβώτιο. Ετσι, το μέγεθός του είναι πολύ μικρό ενώ η απουσία επιπλέον μηχανισμών εξοικονομεί αρκετό χώρο στην κεντρική κονσόλα.

Πηγή: newsauto.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.