Athens
17°
few clouds
Υγρασία: 51%
Άνεμος: 6m/s Β
Ανώτερη 18 • Κατώτερη 17
Weather from OpenWeatherMap

Ινδονησία: Συνετρίβη αεροσκάφος με 189 επιβαίνοντες

Επιβατικό αεροσκάφος με 189 επιβαίνοντες συνετρίβη και βυθίστηκε στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας σήμερα, μόλις μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα, την πρωτεύουσα της Ινδονησίας, κι ενώ εκτελούσε πτήση με προορισμό την πόλη Πανγκάλ Πινάν, δήλωσαν αξιωματούχοι.

Εκπρόσωπος της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης της Ινδονησίας διευκρίνισε ότι η επαφή με το αεροπλάνο της ιδιωτικής εταιρείας Lion Air που εκτελούσε την πτήση JT610 χάθηκε 13 λεπτά μετά την απογείωση και πρόσθεσε ότι το πλήρωμα ρυμουλκού που έβγαινε από το λιμάνι της Τζακάρτας ανέφερε πως το είδε καθώς έπεφτε.

«Έχει επιβεβαιωθεί ότι συνετρίβη», απάντησε με μήνυμα μέσω κινητού τηλεφώνου ο Γιούσουφ Λατίφ, ο εκπρόσωπος της υπηρεσίας, ερωτηθείς από το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς για την τύχη του αεροσκάφους της Λάιον.

Κατά τον εξειδικευμένο ιστότοπο Flightradar24, ο οποίος καταγράφει δεδομένα για τις αεροπορικές πτήσεις σε πραγματικό χρόνο, το αεροσκάφος είναι ένα Boeing 737 Max 8.

Συντρίμμια
 που πιστεύεται πως ανήκουν στο αεροσκάφος, ανάμεσά τους καθίσματα επιβατών, βρέθηκαν κοντά σε μια υπεράκτια πλατφόρμα διύλισης πετρελαίου στη θάλασσα της Ιάβας, δήλωσε στέλεχος της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας Pertamina.

Συντρίμμια βρέθηκαν επίσης κοντά στο σημείο όπου βρισκόταν το Μπόινγκ όταν χάθηκε η επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο έδαφος, δήλωσε ο Μουχάμαντ Σιάουγκι, ο επικεφαλής της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης.

«Δεν γνωρίζουμε εάν και κατά πόσον υπάρχουν επιζώντες», δήλωσε ο Σιάουγκι κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Πρόσθεσε ότι δεν καταγράφηκε ακόμη σήμα από τον πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης του αεροσκάφους.

«Ελπίζουμε, προσευχόμαστε, αλλά δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε», είπε.

«Το αεροπλάνο συνετρίβη στο νερό σε βάθος περίπου 30 με 40 μέτρων», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Αναζήτησης και Διάσωσης Γιούσουφ Λάτιφ στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων. «Ακόμα ψάχνουμε τα συντρίμμια του αεροπλάνου», πρόσθεσε, με τις τελευταίες πληροφορίες να αναφέρουν ότι ήδη έχουν βρεθεί κάποια από τα συντρίμμια.

Οι οικογένειες των θυμάτων σπεύδουν στην κεντρική διοίκηση της Εθνικής Υπηρεσίας Αναζήτησης και Διάσωσης της Ινδονησίας στην Τζακάρτα προκειμένου να μάθουν νέα για τους αγαπημένους τους.

Ο υπουργός Οικονομικών της Ινδονησίας Σρι Μουγιάνι συναντήθηκε με τον επικεφαλής της Υπηρεσίας, ζητώντας πληροφορίες σχετικά με 20 υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών που επέβαιναν στην πτήση.

Αξιωματούχος της υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών της Ινδονησίας είπε ότι δεν είναι ακόμα σε θέση να εκτιμήσει ποια ήταν τα αίτια της συντριβής. Εξήγησε ότι για αυτό θα χρειαστεί διεξοδική ανάλυση των δεδομένων που περιέχονται στα «μαύρα κουτιά», όπως αποκαλούνται ο αποτυπωτής συνομιλιών πιλοτηρίου και ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης στην ορολογία των αερομεταφορών.

Επίσης «θα συλλέξουμε όλα τα δεδομένα από τον πύργο ελέγχου», συμπλήρωσε ο αξιωματούχος, ο Σεργιάντο Τιαχιόνο. «Το αεροσκάφος είναι τόσο σύγχρονο που μεταδίδει τα δεδομένα του, θα τα μελετήσουμε κι εμείς. Αλλά το σημαντικότερο είναι (να βρεθούν) τα μαύρα κουτιά», συμπλήρωσε.

Οι αρχές της Αυστραλίας επίσης δεν έχουν καταγράψει σήματα από τον πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης του αεροπλάνου ως τώρα, όπως ενημέρωσαν τις ινδονησιακές όταν τους υποβλήθηκε σχετικό αίτημα, σημείωσε ο Σιάουγκι.

Η προσπάθεια ανάκτησης των συντριμμιών του αεροσκάφους και των μαύρων κουτιών θα είναι η δεύτερη που θα χρειαστεί να κάνουν στη θάλασσα και σε μεγάλο βάθος οι ινδονησιακές αρχές. Η πρώτη τέτοια επιχείρηση ήταν εκείνη μετά τη συντριβή ενός Airbus της AirAsia στη θάλασσα της Ιάβας τον Δεκέμβριο του 2015.

Βάσει των διεθνών κανονισμών, η αμερικανική ομοσπονδιακή υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών (National Transporation Safety Board, NTSB) θα συμμετάσχει στην έρευνα, με την υποστήριξη της Μπόινγκ και της γαλλικής εταιρείας CFM International, που κατασκευάζει τους κινητήρες (είναι θυγατρική των General Electric και Safran).

Η Μπόινγκ, η αμερικανική βιομηχανία που κατασκευάζει το αεροσκάφος που κατέπεσε, διαβεβαίωσε ότι είναι ενήμερη για τις πληροφορίες σχετικά με το δυστύχημα και «παρακολουθεί στενά» την κατάσταση.

Σύμφωνα με τον Σιντού Ραχάγιου, επικεφαλής της διεύθυνσης πολιτικής αεροπορίας του ινδονησιακού υπουργείου Μεταφορών, το πλήρωμα του αεροσκάφους «ζήτησε να επιστρέψει» στο αεροδρόμιο πριν αυτό «χαθεί από τα ραντάρ».

Το 737 απογειώθηκε από την Τζακάρτα περί τις 06:20 κι αναμενόταν να προσγειωθεί στην Πανγκάλ Πινάν, την πρωτεύουσα του νησιού Μπανγκά, περί τις 07:20, σύμφωνα με τον ιστότοπο Flightradar24.

«Δεν μπορούμε να κάνουμε κανένα σχόλιο αυτή τη στιγμή», ανέφερε νωρίτερα ο Έντουαρντ Σιράιτ, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου στον οποίο ανήκει η Λάιον, προσθέτοντας πως θα δοθεί συνέντευξη Τύπου αργότερα εντός της ημέρας. «Προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε όλες τις πληροφορίες και τα δεδομένα», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της πτήσης όπως τα κατέγραψε ο ιστότοπος Flightradar24, το αεροσκάφος ανέβηκε σε ύψος περίπου 5.000 ποδών (1.524 μέτρων), έχασε ύψος, κατόπιν το ανέκτησε, πριν αρχίσει να πέφτει προς τη θάλασσα. Η τελευταία θέση στην οποία καταγράφηκε ότι βρισκόταν ήταν σε ύψος 3.650 ποδών (1.113 μ.) με την ταχύτητά του να έχει αυξηθεί στους 345 κόμβους, ενώ σύμφωνα με γεωγραφικά δεδομένα από το Google Maps απείχε 15 χιλιόμετρα βόρεια της ινδονησιακής ακτογραμμής.

Αυτό είναι το πρώτο δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη Boeing 737 Max, ένα νέο και τεχνολογικά προηγμένο αεροσκάφος, ιδιαίτερα αποδοτικό σε ό,τι αφορά την οικονομία καυσίμου. Τα πρώτα αεροπλάνα του τύπου τέθηκαν σε υπηρεσία το 2017 και το πρώτο παρελήφθη μάλιστα από τη Malindo Air, θυγατρική του ομίλου Λάιον στη Μαλαισία.

Eίχε περάσει από όλους τους τεχνικούς ελέγχους και είχε κριθεί ότι ήταν σε καλή κατάσταση από τεχνική άποψη και μπορούσε να εκτελεί δρομολόγια κανονικά, ενώ είχε χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο από τον συγκεκριμένο αερομεταφορέα από τον Αύγουστο.

Είχε εμφανίσει τεχνικό πρόβλημα και στο παρελθόν

Τεχνικό πρόβλημα είχε αντιμετωπίσει και σε προηγούμενη πτήση το αεροσκάφος της ιδιωτικής εταιρείας της Ινδονησίας Lion Air, όμως αυτά λύθηκαν βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας, δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας.

“Το αεροσκάφος αυτό είχε πετάξει στο παρελθόν από την Ντενπασάρ στην Τσενκαρένγκ (στη Τζακάρτα). Υπήρχε αναφορά για ένα τεχνικό πρόβλημα το οποίο λύθηκε βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας”, δήλωσε ο Έντουαρντ Σιράιτ στους δημοσιογράφους, αρνούμενος να διευκρινίσει τη φύση του προβλήματος.

Ο Σιράιτ πρόσθεσε ότι η Lion AIr διαθέτει 11 αεροσκάφη του ίδιου μοντέλου, Boeing 737 Max 8 και τα υπόλοιπα αεροπλάνα δεν έχουν εμφανίσει αυτό το τεχνικό πρόβλημα. Ο Σιράιτ επεσήμανε ότι η εταιρεία δεν σκοπεύει να καθηλώσει τα υπόλοιπα Boeing 737 του στόλου της.

Πηγή: www.skai.gr 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Στόχος του pikosapikos.gr είναι η ενημέρωση να είναι και πάλι απίκο (a picco ιταλιστί) που σύμφωνα με τον ορισμό σημαίνει  (ναυτικός όρος) κατάσταση κατά την οποία η άγκυρα πλοίου φέρεται έξω από τη θέση της, κρεμασμένη, έτοιμη για πόντιση και (μεταφορικά) σε ετοιμότητα, σε επιφυλακή.

Newsletter

Ρυθμίσεις απορρήτου
ΌνομαΕνεργοποιημένο
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Μπισκότα
Χρησιμοποιούμε τα Cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο δικτυακό τόπο.
x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.