Fiat Panda CNG: Έκπληξη ως προς την οικονομία καυσίμου και την ευκολία μετακινήσεων » pikosapikos.gr Fiat Panda CNG: Έκπληξη ως προς την οικονομία καυσίμου και την ευκολία μετακινήσεων » pikosapikos.gr
Auto & Moto

Fiat Panda CNG: Έκπληξη ως προς την οικονομία καυσίμου και την ευκολία μετακινήσεων

Όταν μιλάς για ένα Fiat Panda τότε συνειρμικά σου έρχεται στο μυαλό η οικονομία καυσίμου, η ευκολία μετακίνησης στις πόλεις και το χαμηλό κόστος κτήσης του αυτοκινήτου. Όταν όμως αναφέρεσαι για το Fiat Panda CNG, τότε άμεσα διαπιστώνεις ότι έχεις να κάνεις με μια ιδιαίτερη έκδοση, που διαθέτει όλα τα προηγούμενα προτερήματα σε υπέρτατο βαθμό.

Δοκιμάσαμε τη συγκεκριμένη έκδοση για να διαπιστώσουμε την αυτονομία, την κατανάλωση, τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του οχήματος σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση. Αρχικά διαπιστώνεις ότι έχεις το ίδιο αυτοκίνητο, με το γνώριμο ιταλικό ντιζάιν, την οδηγική συμπεριφορά και τις επιδόσεις.

Εξωτερικά δεν υπάρχει καμιά απολύτως διαφορά από το συμβατικό μοντέλο. Φώτα, μάσκα, εσωτερικό, ταμπλό είναι ακριβώς τα ίδια. Το μόνο που αλλάζει είναι το κουμπί στην κεντρική κονσόλα. Στην έκδοση υγραερίου υπάρχει ένα επιπλέον κουμπί για την επιλογή του καυσίμου, ενώ διαφορά υπάρχει και στο πορτάκι του ανεφοδιασμού που έχει την υποδοχή για το υγραέριο. Οπτικά είδαμε μια μικρή διαφορά στις πίσω αναρτήσεις, οι οποίες είναι περισσότερο υπερυψωμένες, προκειμένου να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο στο αυξημένο βάρος του ρεζερβουάρ υγραερίου. Το ρεζερβουάρ υγραερίου γεμίζει με 12 κιλά καυσίμου, ενώ η έκδοση διαθέτει και ρεζερβουάρ βενζίνης 35 λίτρων. Και οι δύο τύποι καυσίμου δίνουν στο μοντέλο πάνω από 850 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ αυτό που κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση είναι ότι με τα 12 κιλά υγραερίου ο οδηγός μπορεί να διανύσει από 240 έως 320 χιλιόμετρα με ένα μόλις γέμισμα ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Απόσταση ιδιαίτερα ικανοποιητική, αν αναλογιστεί κανείς ότι θα δαπανήσει κοντά στα 10 ευρώ για να διανύσει τα συγκεκριμένα χιλιόμετρα.

Στην πράξη η κατανάλωση στην δοκιμή κυμάνθηκε κοντά στα 4 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα. Έτσι διανύσαμε λίγο κάτω από τα 300 χιλιόμετρα με μόλις 3,5 ευρώ. Κόστος που συναντάς μόνο σε καταναλώσεις μικρής μοτοσικλέτας.

Οι 80 ίπποι του δικύλινδρου κινητήρα όταν κινείται με υγραέριο και οι 85 ίπποι όταν ο κινητήρας χρησιμοποιεί βενζίνη, αποδείχθηκαν αρκετοί για να κινήσουν το αμάξωμα, έχοντας «ζωή» από τις χαμηλές στροφές και χωρίς σημάδια κόπωσης στις υψηλές στροφές. Στο μικρό ταξίδι στην Αρναία Χαλκιδικής, που είναι μέρος με ιδιαίτερη μορφολογία και αρκετά μεγάλο υψόμετρο, το Fiat Panda ανταποκρίθηκε με τον καλύτερο τρόπο. Το αυξημένο ύψος του αμαξώματος μας επέτρεψε να κινηθούμε άνετα ακόμη και σε χωμάτινες διαδρομές προσπερνώντας εμπόδια. Μάλιστα, σε περίπτωση που το μοντέλο «φορέσει» χειμερινό λάστιχο, τότε σίγουρα μπορεί να κινηθεί απροβλημάτιστα τον χειμώνα σε χιονισμένα οδοστρώματα.

Το εσωτερικό δεν διαφέρει από το συμβατικό Panda. Η μόνη αλλαγή που έχει σημειωθεί είναι τα κατά 25 λίτρα μειωμένου αποθηκευτικού χώρου, ο οποίος αγγίζει τα 200 λίτρα. Όγκος που μπορεί να χαρακτηριστεί αρκετά ικανοποιητικός αν αναλογιστούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο πόλης με προσανατολισμό μόνο τις μικρές μετακινήσεις.

Η οδηγική συμπεριφορά μάς άρεσε από την πρώτη στιγμή. Οι επιδόσεις αποδείχθηκαν ευχάριστη έκπληξη για εμάς, με τον δικύλινδρο κινητήρα να κάνει άριστα τη δουλειά του. Δεν μας άρεσε μονάχα ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα και αυτό οφείλονταν καθαρά στον τύπο του κινητήρα.

Επιλέξαμε να πάμε στην Αρναία Χαλκιδικής για να δούμε αν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυξημένες απαιτήσεις, καθώς για τις απαιτήσεις της πόλης έχει δώσει εξετάσεις εδώ και πολλά χρόνια και έχει πετύχει απόλυτα. Η χαμηλή κατανάλωση σε υγραέριο το κάνει να είναι -εκτός από ένα από τα φιλικότερα μοντέλα της εταιρείας- και ένα από τα οικονομικότερα μοντέλα των αυτοκινήτων πόλης. Μάλιστα είναι και ένας από τους πρωταγωνιστές των επιλογών επαγγελματιών που διανύουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα εντός και εκτός πόλης, αφού αυτοί μέσα σε λίγα χρόνια θα κάνουν απόσβεση το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου. Η έκδοση του Panda με υγραέριο στοιχίζει 11.990 ευρώ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.