Επενδύοντας σε φορτηγά ουδέτερα σε άνθρακα » pikosapikos.gr Επενδύοντας σε φορτηγά ουδέτερα σε άνθρακα » pikosapikos.gr
Auto & Moto

Επενδύοντας σε φορτηγά ουδέτερα σε άνθρακα

Ηλεκτρικά φορτηγά, αλλά και οχήματα υδρογόνου, έχουν ξεκινήσει την παραγωγή τους, όμως η Ευρώπη υπολείπεται σε υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού.

Οι κατασκευαστές φορτηγών και οι περιβαλλοντολόγοι ενώνουν τις δυνάμεις τους για να προωθήσουν την ανάπτυξη 11.000 σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2025, τα οποία θα αυξηθούν σε 42.000 έως το 2030.

Μάλιστα, η «Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων» (ACEA) και οι «Μεταφορές & Περιβάλλον» (T&E) απέστειλαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κοινή επιστολή.

Δεδομένου ότι επί του παρόντος οι σταθμοί φόρτισης είναι σχεδόν μηδενικοί για συγκεκριμένα φορτηγά, αυτοί οι στόχοι είναι φιλόδοξοι, όμως είναι απαραίτητοι για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, αναφέρουν οι ενώσεις.

Επιπλέον, περίπου 300 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου κατάλληλοι για βαρέα οχήματα θα πρέπει να τεθούν σε λειτουργία το αργότερο έως το 2025, και να αυξηθούν σε περίπου 1.000 το αργότερο έως το 2030.

Το αίτημα αυτό, έρχεται πριν από την αναμενόμενη αναθεώρηση της Οδηγίας για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων της Ευρώπης (AFID), φέτος.

Στην επιστολή τους, η ACEA και η T&E καλούν την Επιτροπή να καταστήσει την AFID κατάλληλη για φορτηγά και λεωφορεία μηδενικών εκπομπών, με δεσμευτικούς στόχους για την υποδομή σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη διασυνοριακή λειτουργία. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για να ενθαρρυνθούν οι επαγγελματίες φορείς μεταφορών, ώστε να προχωρήσουν σε ταχεία μετάβαση προς οχήματα μηδενικών εκπομπών.

Τα ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα φορτηγά απαιτούν ειδική υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού λόγω της υψηλής ζήτησης ενέργειας, καθώς και των μεγαλύτερων χώρων στάθμευσης και πρόσβασης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να αντιμετωπίσει αυτές τις συγκεκριμένες ανάγκες στην αναθεωρημένη AFID, διασφαλίζοντας ότι είναι δυνατή η φόρτιση και ο ανεφοδιασμός σε αποθήκες φορτηγών, σε εφοδιαστικούς κόμβους (κατά τη φόρτωση και εκφόρτωση), σε δημόσιους χώρους σε αστικές περιοχές και κατά μήκος κάθε κύριου αυτοκινητόδρομου στην Ευρώπη.

«Η βιομηχανία μας έχει δεσμευτεί πλήρως στην Πράσινη Συμφωνία και ως εκ τούτου στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές ουδέτερες από άνθρακα, έως το 2050 το αργότερο. Για το σκοπό αυτό, επενδύουμε μαζικά σε φορτηγά ουδέτερου CO2», δήλωσε ο Μάρτιν Ντάουμ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Daimler Truck AG της ACEA.

«Ωστόσο, οι πελάτες μας δεν θα επενδύσουν σε αυτά τα οχήματα εκτός εάν μπορούν να τα φορτίσουν και να τα ανεφοδιάσουν εύκολα καθώς παραδίδουν αγαθά από τη μια χώρα στην άλλη. Η επερχόμενη αναθεωρημένη AFID είναι μια χρυσή ευκαιρία για την ανάπτυξη των υποδομών παράλληλα με την ανάπτυξη οχημάτων μηδενικών εκπομπών».

Πηγή: news247.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.