Δοκιμή: BMW M135i xDrive » pikosapikos.gr Δοκιμή: BMW M135i xDrive » pikosapikos.gr

Η κορυφαία BMW της σειράς 1 είναι ποιοτική, πεντάθυρη τερακίνητη και εντυπωσιακά γρήγορη. Δικαιώνει όμως το διακριτικό M στην πίσω πόρτα της;

Διαβάζοντας τις προδιαγραφές της νέας BMW M135i xDrive, βλέπετε πως τα έχει όλα: Έναν ολοκαίνουργιο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.000 κ.εκ, που αποδίδει 306 ίππους (την περισσότερη ισχύ από οποιοδήποτε άλλο τετρακύλινδρο κινητήρα παραγωγής στην ιστορία της BMW). Ένα εξελιγμένο νέο σύστημα τετρακίνησης, που παράγει τόση πρόσφυση ικανή να σας κρατά καρφωμένο στο κάθισμα. Νέο μοντέρνο σχήμα, μέσα και έξω, που σας κάνει να ξεχωρίζετε και επιπλέον περιλαμβάνει ένα από τα πιο προηγμένα πακέτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων και επικοινωνίας που θα βρείτε σε ένα μικρό-μεσαίο (αν και premium) αυτοκίνητο.

Οι προδιαγραφές

Η πρώτη αίσθηση είναι αυτής του εντυπωσιασμού από την νέα sport κορυφαία έκδοση της σειράς 1. Αν μάλιστα ψάξετε λίγο περισσότερο στις προδιαγραφές της, τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα. Ο κινητήρας είναι 2.000 κ.εκ. 306 ίππων, που αποδίδονται μεταξύ 4500-6250 σ.α.λ. και 450Nm ροπής (στις 1700-5000 σ.α.λ). Αυτό αρκεί για να… εκτοξεύσει την M135i από 0-100 σε 4,8 δευτερόλεπτα και στην τελική ταχύτητά των 250 χλμ. Είπαμε η M135i είναι γρήγορη με κεφαλαίο «Γ» ή Ταχύτατη με κεφαλαίο «Τ» ανάλογα τον τρόπο που την οδηγείτε.

Ταυτόχρονα, ο νέος της κινητήρας είναι περίπου 35 κιλά ελαφρύτερος από τον παλιό εξακύλινδρο της προηγούμενης M140i και είναι πολύ πιο αποδοτικός αλλά και με λιγότερες εκπομπές ρύπων 155g CO2 / χλμ. Επιπλέον είναι και το νέο σύστημα τετρακίνησης του αυτοκινήτου αλλά και τα έξυπνα ηλεκτρονικά συστήματα, που κάνουν την μικρή «M» εντυπωσιακή. Σε κανονική λειτουργία, η 135i xDrive έχει κίνηση στους εμπρός τροχούς, όπως και οι περισσότερες άλλες εκδόσεις της «1 Series» (ο κινητήρας είναι τοποθετημένος εγκάρσια αυτή τη φορά σε όλες τις εκδόσεις). Μόλις πατήσετε δυνατά το πόδι σας στο γκάζι, το σύστημα «intelligent control logic» του αυτοκινήτου, στέλνει το 50% της ροπής στον πίσω άξονα και μέσα σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου και η 135i γίνεται τετρακίνητη.

Στην κίνηση δεν θα καταλάβετε πότε γίνεται η μετάβαση στην τετρακίνηση (ίσως αν πιέσετε πολύ και απότομα ακούσετε ένα δυνατό ήχο στο πίσω διαφορικό). Αντίθετα, αυτό που θα καταλάβετε είναι πως η M 135i xDrive, φαίνεται να προσφέρει 100% πρόσφυση ανά πάσα στιγμή, φαινομενικά σε οποιαδήποτε επιφάνεια και κάτω από οποιοδήποτε φορτίο δύναμης. Ωστόσο, το σύστημα παρακολουθεί αν χρειάζεστε την κίνηση όλων των τροχών ή όχι και ενεργοποιεί ή απενεργοποιεί τον οπίσθιο άξονα, χρησιμοποιώντας έτσι την ελάχιστη ποσότητα ενέργειας στη διαδικασία. Έτσι δικαιολογείται η μειωμένη για την κατηγορία κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων. Αλλά και η all around απόδοση.

Η γοητεία της M…

Ο μεσότιτλος ίσως να θυμίζει κάτι άλλο (μυθιστόρημα ή ταινία, που πάει το μυαλό σας;) όμως η νέα σειρά 1, ιδιαίτερα η Μ 135i, είναι ξεχωριστή. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας μπορεί να μην είχε την γαλάζια απόχρωση που έχει γίνει η ταυτότητα των κορυφαίων BMW (είχε το χρώμα «Storm Bay» ένα γκρι σκούρο) αλλά την κοιτούσαν όλοι με θαυμασμό και… επικριτικά τον οδηγό της. Στην εμφάνισή της είναι η «τεράστια» νέα μάσκα, που κυριαρχεί στο αυτοκίνητο. Το ιδιαίτερο μπροστινό τμήμα με μεγάλες εισαγωγές αέρα, με κυψελοειδή σχεδίαση και οι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED δημιουργούν μια χαρακτηριστική εμφάνιση. Οι εντυπωσιακές ζάντες ελαφρού κράματος 19″, σε συνδυασμό με τις δυναμικές σχεδιαστικές γραμμές, τονίζουν τον sport χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στο πίσω τμήμα κυριαρχεί ο προφυλακτήρας με τον διαχύτη και τις δύο μεγάλες απολήξεις εξάτμισης των 100 χιλιοστών σε χρώμα γκρι Cerium. Η Μ135i xDrive έχει ένα πολύ όμορφο και δυναμικό stance (στάση/ύφος στο δρόμο), παρά το ότι είναι πεντάθυρη, με sport χαρακτηριστικά τόσο πλάγια όσο και πίσω. Αυτό είναι και ένα σημείο που μας αρέσει στην M135i. Εξωτερικά μοιάζει «ήσυχη». Δεν έχει τόσο προκλητική εμφάνιση, όμως στο δρόμο αφήνει πολλές ακριβότερες κατασκευές απλά… πίσω της. Όμως το σημείο που είναι πόλος έλξης, είναι το εσωτερικό της.

Τα σπορ καθίσματα «M», οι ζώνες (έχουν μία διακριτική τριχρωμία γαλάζιο, μπλε, κόκκινο του λογοτύπου Μ), οι φωτιζόμενες διακοσμητικές επενδύσεις εσωτερικού δημιουργούν ένα άκρως δυναμικό και ευρύχωρο περιβάλλον στο εσωτερικό. Εκεί όλα (εμφάνιση, λειτουργικότητα, χρηστικότητα) ισορροπούν ανάμεσα στο sport και το premium. Όχι μόνο λόγω προδιαγραφών (όλες οι 135i xDrives έχουν M-Sport εξοπλισμό) και υψηλής ποιότητας, αλλά και επειδή έχουν περισσότερο χώρο από το προηγούμενο μοντέλο. Ο χώρος αποσκευών είναι 20 λίτρα μεγαλύτερος από πριν και υπάρχει περισσότερος χώρος για τα πόδια και τα χέρια και στα τέσσερα καθίσματα, ειδικά σε εκείνα που βρίσκονται στο πίσω μέρος. Οι σχεδιαστές/μηχανικοί το πέτυχαν αυτό, όχι μόνο λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου αλλά και με την βοήθεια καλύτερης εκμετάλλευσης του χώρου.

Το πίσω τμήμα της καμπίνας (μελανό σημείο όσο αφορά τον χώρο στην προηγούμενη σειρά 1) τώρα είναι πολύ καλό για ψηλούς επιβάτες και ικανοποιητικό για τους πολύ ψηλούς και εύσωμους. Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι πολλοί και σε πρακτικές θέσεις, ο διάκοσμος πολυτελής και sport όσο πρέπει και το σύστημα infotainment γρήγορο και εύχρηστο στην καθημερινή συμβίωση.

M for Movement

Το λογοπαίγνιο με το διακριτικό του κορυφαίου μοντέλου της σειράς 1 και της κίνησης (Μ για κίνηση) μας βάζει στο εσωτερικό όπου οι οθόνες/πίνακες οργάνων ελέγχου κυριαρχούν. Το τιμόνι με παχύ στεφάνι σας βάζει σε sport mode, όπως και ο ήχος του τετρακύλινδρου turbo δίλιτρου μοτέρ. Παράλληλα με το Sport Mode, υπάρχει και το Comfort αλλά και το Eco. Το τελευταίο mode βοηθά να μένει η κατανάλωση καυσίμου σε… χαμηλά επίπεδα. Πάντως εμείς με πολύ χαλαρή κίνηση είδαμε 10,1 λίτρα, στον μετρητή του αυτοκινήτου. Αν θέλετε κάτι περισσότερο οικονομικό τότε μάλλον πρέπει να δείτε μία άλλη έκδοση της σειράς «1».

Το μπουτόν της εκκίνησης του κινητήρα ξυπνά τους 306 ίππους. Ο ήχος θόρυβος είναι διαφορετικός, κάπως πιο έντονος. Περνά στην καμπίνα λίγο πιο ενισχυμένος μέσα από τα από τα ηχεία. Αν αυτό δεν σας αρέσει, ή σας ξενίζει αποδεχθείτε το. Είναι ένα νέο σημείο των καιρών. Όταν θα πατήσετε το γκάζι, η δύναμη του τετρακύλινδρου μοτέρ θα σας εντυπωσιάσει και θα ξεχάσετε την προηγούμενη σειρά 1. Η απόδοση της δύναμης είναι πιο απότομη και πιο ωμή ή ακατέργαστη από αυτήν του εξακύλινδρου και μένει έντονη, μέχρι το όριο των 6500 σ.α.λ.

Όσον αφορά την οδήγηση, ακόμη και αν έχετε φευγαλέες αναμνήσεις από την παλιά M135i κάντε ένα reset στο μυαλό σας και προετοιμαστείτε για κάτι εντελώς νέο. Αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι το πόσο ευέλικτη είναι η συμπεριφορά της Μ135i xDrive στις στροφές. Με τη βοήθεια των παρεμβάσεων των φρένων στους εσωτερικούς τροχούς, η M135i κατακτά κυριολεκτικά τις στροφές, κάτι που δίνει μεγαλύτερη πρόσφυση κατά την επιτάχυνση, ειδικά σε δρόμο με στροφές και στους βρεγμένους δρόμους. Η ανάρτηση; Δεν θα σας ενοχλήσει και δεν θα διαμαρτυρηθείτε για την άνεση της. Η νέα 135 (με πλαίσιο adaptive), είναι σκληρή σε αίσθηση, αλλά ποτέ δυσάρεστα σκληρή.

Give a Bit of M to Me

Το τραγούδι του 1978 Give a Bit of M to Me (ή Enigma, όπως είναι ο κανονικός τίτλος του) της Amanda Lear είναι αυτό που χαρακτηρίζει την M 135i. Είναι devil or angel; Είναι μία M; Όλα παραμένουν ένα αίνιγμα ή απλά είναι θέμα οπτικής. Στην παρουσίαση της σειράς 1 στο Μόναχο μας είχαν παρουσιάσει το μοντέλο ως ένα all a rounder και αυτό είναι. Μπορείτε να ζήσετε καθημερινά με αυτήν χωρίς τις ιδιαιτερότητες/ή τα μη λειτουργικά τερτίπια των sport μοντέλων. Είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα πάτε τα παιδιά σχολείο, θα πάτε στην δουλειά σας, στο Super Market αλλά αν βρεθείτε και σε ένα δρόμο με στροφές θα οδηγήσετε με την ψυχή σας. Σε αυτό δεν είπαν ψέματα.

Κινητήρας οδική συμπεριφορά (τιμόνι, φρένα, πρόσφυση) οι προδιαγραφές και ο σχεδιασμός εσωτερικών χώρων είναι όλα σχεδόν εξαιρετικά. Όμως ο χαρακτήρας και η πρόθεση να σας ξεσηκώσει και να σας συνεπάρει όπως όλες οι «M» δεν υπάρχει. Ίσως να χάθηκε για χάρη της ισορροπίας. Ίσως αυτός ο χαρακτήρας να αφαιρέθηκε (ή να χάθηκε επίτηδες) για να έρθει ένα άλλο μοντέλο (η 135i M) να συμπληρώσει το κενό. Ίσως πάλι το sport M ρόλο έχει αποκλειστικά η σειρά 2 με την M2 Competition. Εδώ έρχεται πάλι η Amanda Lear και με το στοίχο «you are confusing» από το Give a Bit of M to Me συμπληρώνει τους συλλογισμούς μας. Άλλωστε η BMW δημιουργεί κενά για να τα συμπληρώνει αργότερα με νέα μοντέλα. Μέχρι τότε η Μ135i xDrive θα έχει μία θέση στο γκαράζ του μυαλού μας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 306 PS/6.250 rpm
Ροπή: 45,88 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4,8 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6,8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 155 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 464 €
Βάρος: 1.525 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.319/1.799/1.434 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: από 59.300 ευρώ

Πηγή: newsauto.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *