Απεργία στον Προαστιακό: Μπαλάκι οι ευθύνες, όμηροι οι επιβάτες » pikosapikos.gr Απεργία στον Προαστιακό: Μπαλάκι οι ευθύνες, όμηροι οι επιβάτες » pikosapikos.gr
Απεργία Προτεινόμενα

Απεργία στον Προαστιακό: Μπαλάκι οι ευθύνες, όμηροι οι επιβάτες

Κλήση σε απολογία των απεργών για παρακώλυση συγκοινωνίας και βαριές πειθαρχικές κυρώσεις προανήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών

Kλήση σε απολογία και βαριές πειθαρχικές κυρώσεις προανήγγειλε για τα σωματεία των σιδηροδρομικών που συμμετείχαν στη σημερινή απεργία ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε δηλώσεις του στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, κάνοντας λόγο για «παρακώλυση συγκοινωνίας» από μερίδα εργατοπατέρων, οι οποίοι είχαν κλειδώσει το αμαξοστάσιο του Ρέντη.

Από την πλευρά της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιρρίπτει ευθύνες στη διοίκηση του ΟΣΕ ότι έως την τελευταία στιγμή διαβεβαίωνε ότι η κυκλοφορία των τρένων θα διεξαχθεί κανονικά, ενώ τα σωματεία εργαζομένων επίσης στρέφουν τα βέλη τους στη διοίκηση του Οργανισμού, υπογραμμίζοντας ότι την είχαν ενημερώσει εγκαίρως και εγγράφως για την απεργία αλλά εκείνη δεν προέβη σε καταργήσεις δρομολογίων ώστε να μην ταλαιπωρηθεί ο κόσμος.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε το πρωί ο κ. Καραμανλής, «πολλοί εργαζόμενοι πήγαν στο αμαξοστάσιο του Ρέντη και το βρήκαν κλειδωμένο από συγκεκριμένα σωματεία που ελέγχονται από συγκεκριμένες παρατάξεις». Ο ίδιος έκανε λόγο για «οργανωμένη μειοψηφία που έκανε παρακώλυση συγκοινωνίας και κατάληψη εργασιακού χώρου».

Εδωσε, μάλιστα, και το στίγμα των επόμενων κινήσεων τονίζοντας πως «εμείς θα λάβουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να επανέλθει η νομιμότητα. Υστερα από συνεννόηση με τον πρωθυπουργό και επικοινωνία με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ έδωσα εντολή να κληθούν σε απολογία και να ασκηθούν πειθαρχικά μέτρα άμεσα και εντός της ημέρας σε βάρος όσων παρεμπόδισαν την κίνηση των τρένων και του προαστιακού σιδηροδρόμου».

Προανήγγειλε και προσφυγή στη Δικαιοσύνη εφόσον προκύψει ζήτημα: «Η εκτελεστική εξουσία κινείται πειθαρχικά. Η δικαστική εξουσία, αφού πάρει συγκεκριμένη αναφορά από τις διοικήσεις των εταιρειών, κινείται με τις διαδικασίες που προβλέπει η Δικαιοσύνη. Θα το κάνουμε όλο, διότι θέλουμε να στείλουμε ένα καθαρό μήνυμα, ότι δεν μπορεί μία μειοψηφία ανθρώπων να κρατά σε ομηρία και συναδέλφους τους που θέλουν να εργαστούν, αλλά, το κυριότερο, τους ανθρώπους που περίμεναν σήμερα να επιβιβαστούν στον προαστιακό».

Ερωτηθείς σχετικά με το εάν φέρει ευθύνες και η διοίκηση του ΟΣΕ, ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε πως «η διοίκηση δεν φταίει σε τίποτα όταν πήγαν συγκεκριμένα σωματεία και έκαναν παρακώλυση συγκοινωνίας και δεν άφησαν τους εργαζομένους να εργαστούν».

Οπως προκύπτει, όμως, η διοίκηση του Οργανισμού δεν είχε ενημερώσει εγκαίρως ούτε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία εκτελεί τα δρομολόγια για τη συμμετοχή στην απεργία των σταθμαρχών και των κλειδούχων, ειδικότητες απαραίτητες και κρίσιμες για τη διεξαγωγή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Θύμα σε αυτό το ατέλειωτο μπαλάκι ευθυνών ήταν για άλλη μία φορά οι επιβάτες. Κι αυτό διότι η σημερινή παντελής έλλειψη συρμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο δίκτυο της Αθήνας χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ανακοίνωση από τις σιδηροδρομικές εταιρείες για απεργία ή καταργήσεις δρομολογίων, τη στιγμή που θα ήταν το μοναδικό μέσο μεταφοράς, το οποίο θα κυκλοφορούσε κανονικά, οδήγησε σε απίστευτη ταλαιπωρία τους επιβάτες, οι οποίοι είχαν αποφασίσει να κινηθούν με αυτόν.

Να σημειωθεί ότι ο Προαστιακός αποτελούσε το μοναδικό μέσο μεταφοράς, με το οποίο θα μπορούσε κανείς να προσεγγίσει το Αεροδρόμιο της Αθήνας σήμερα, εάν, βεβαίως, είχε λειτουργήσει. Πάντως, ο Προαστιακός άρχισε να λειτουργεί λίγο πριν τις 17:00.

Το κουβάρι των ευθυνών για τον Γολγοθά που κλήθηκε να ανεβει για άλλη μια φορά το επιβατικό κοινό βρίσκεται ανάμεσα στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με θύματα τους ανθρώπους που χρειάστηκε να φτάσουν στις αποβάθρες ξημερώματα για να ενημερωθούν ότι δεν υπήρχαν τρένα.

Αρχικά έγινε λόγος για «αιφνιδιαστική και απροειδοποίητη απεργία» του προσωπικού του ΟΣΕ, η οποία όμως όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων δεν ήταν ούτε τόσο …αιφνιδιαστική αλλά ούτε και απροειδοποίητη. Τα Σωματεία των Εργαζομένων που συμμετείχαν σ΄αυτήν είχαν ενημερώσει από χθες το μεσημέρι τη διοίκηση του ΟΣΕ για την απόφασή τους να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση των Εργατικών Κέντρων Αθήνας και Πειραιά. Το Σωματείο των Κλειδούχων, τα σωματεία «Λαρισαικός» και «Πελοποννήσου» με κοινή ανακοίνωσή τους και το Σωματείο Σταθμαρχών με ξεχωριστή ανακοίνωση.

«Εγώ ο ίδιος ενημέρωσα τις διοικήσεις και των δύο εταιριών (ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ) ήδη από την περασμένη Παρασκευή ότι ορισμένα κρίσιμα σωματεία θα απεργήσουν και να κάνουν τον προγραμματισμό τους» λέει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Παναγιώτης Παρασκευόπουλος προσθέτοντας πως νωρίς σήμερα το πρωί «δεν υπήρξε καμία κατάληψη στο αμαξοστάσιο του Ρέντη. Υπήρχαν απλώς λίγα άτομα για την περιφρούρηση της απεργίας». Οσο για τις αιτιάσεις του υπουργείου ότι δεν επετράπη η είσοδος σε εργαζομένους που επιθυμούσαν να δουλέψουν, ο κ. Παρασκευόπουλος τονίζει ότι δε γνωρίζει να έχει γίνει κάποια συγκεκριμένη καταγγελία.

«Ηρθαν δύο φορές αστυνομικοί από το Α.Τ. του Ρέντη. Κανείς δεν διαπίστωσε κατάληψη ή παρακώλυση συγκοινωνίας. Απλά η συμμετοχή κλειδούχων και σταθμαρχών στην απεργία φτάνει το 75% – 80%» μας λέει από την πλευρά του ο πρόεδρος ενός εκ των σωματείων που συμμετείχαν στην απεργία, της Πανελλήνιας Ενωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ, Ανδρέας Μπούρας, ο οποίος βρισκόταν στο αμαξοστάσιο του Ρέντη από νωρίς το πρωί.

Οσο για την έγκαιρη ενημέρωση για την απεργία, υπογραμμίζει: «Από χθες το πρωί είχαμε στείλει τη σχετική ανακοίνωση στη διοίκηση του ΟΣΕ. Από εκείνη την ώρα και έως τις 7 το απόγευμα επειδή άκουγα από παντού ότι τα τρένα θα κινούνταν κανονικά, καλούσα ο ίδιος κάθε μία ώρα στη διεύθυνση κυκλοφορίας για να τους τονίσω να προειδοποιήσουν τον κόσμο, κάτι που δεν έγινε» επισημαίνει αποδίδοντας τη μη έγκαιρη κατάργηση των δρομολογίων και ενημέρωση των επιβατών «σε προσπάθεια να στηθεί απεργοσπαστικός μηχανισμός».

Το Σωματείο σε ανακοίνωση που εξέδωσε λίγο πριν, ζητεί συγγνώμη από το επιβατικό κοινό και σημειώνει ότι «με πραγματική έκπληξη πληροφορηθήκαμε αργά χτες το βράδυ, ότι η Διοίκηση του ΟΣΕ, παρά τις εξαγγελθείσες κινητοποιήσεις, δεν προχώρησε στην κατάργηση των δρομολογίων, ως όφειλε, για να αποφευχθεί ο συνωστισμός και η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.

Προφανώς είτε γιατί είχε λάβει διαβεβαιώσεις για την ύπαρξη απεργοσπαστικού μηχανισμού είτε γιατί πίστεψε υπηρεσιακούς παράγοντες που θέλοντας να πουλήσουν εκδούλευση, διαβεβαίωσαν ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στην κυκλοφορία των τρένων.

Ακόμα χειρότερα και μετά το απίστευτο πρωινό κομφούζιο στους σταθμούς των τρένων, για το οποίο η ευθύνη ανήκει εξ ολοκλήρου στην Διοίκηση του ΟΣΕ και τον υπηρεσιακό της μηχανισμό, οι ιθύνοντες έσπευσαν να παραπληροφορήσουν τον υπουργό για δήθεν καταλήψεις στους χώρους εργασίας».

Το χρονικό της ταλαιπωρίας
Ξεκάθαρες ευθύνες στη διοίκηση του ΟΣΕ για το σημερινό αλαλούμ που οδήγησε στην απίστευτη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού επιρρίπτει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμπληρώνοντας ότι το δικό της προσωπικό βρισκόταν στις θέσεις του, έτοιμο να εργαστεί. Από την πλευρά του ΟΣΕ δεν έχει υπάρξει μέχρι αυτήν την ώρα καμία επίσημη ανακοίνωση. Αυτό που είναι γνωστό είναι ότι ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Σπηλιόπουλος βρέθηκε νωρίτερα στο αμαξοστάσιο του Ρέντη

Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η σημερινή 24ωρη απεργία σε όλα τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, δεν υπήρχε καμία ειδοποίηση ότι δε θα κυκλοφορήσουν τρένα ή συρμοί του προαστιακού. Αντιθέτως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως και χθες διαβεβαίωνε το επιβατικό κοινό ότι όλες οι αμαξοστοιχίες της επρόκειτο να κινηθούν κανονικά σήμερα. Μόλις στις 6.30 σήμερα το πρωί έστειλε ανακοίνωση κάνοντας λόγο για «Αιφνιδιαστική και απροειδοποίητη απεργία από το προσωπικό του ΟΣΕ. Δεν εξασφαλίζεται η κυκλοφορία των τρένων. Ακινητοποιημένες οι αμαξοστοιχίες Αθήνας – Θεσσαλονίκη και ο Προαστιακός» ανέφερε.

Λίγη ώρα αργότερα στις 7.45 σε νεότερη ανακοίνωσή της τόνιζε ότι «Ο ΟΣΕ αδυνατεί να εξασφαλίσει κυκλοφορία στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Σε εξέλιξη κατάληψη από εργαζομένους του ΟΣΕ στον Ρέντη». Να σημειωθεί ότι το αμαξοστάσιο του Ρέντη αποτελεί έναν κομβικό σταθμό για την αναχώρηση και έλευση των αμαξοστοιχιών – με αποτέλεσμα την αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων. Η εταιρία επιρρίπτει ευθύνες στη διοίκηση του ΟΣΕ σημειώνοντας πως ο Οργανισμός «διαβεβαίωνε μέχρι αργά το βράδυ της Δευτέρας 17/02, ότι δεν είχε επίσημη ενημέρωση και ότι τα δρομολόγια θα γίνουν κανονικά».

Προχωρεί μάλιστα ένα βήμα παραπέρα τονίζοντας ότι μόλις σήμερα το πρωί, στις 08:20 (δηλαδή δύο ώρες μετά την πρώτη ενημέρωση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ), ο ΟΣΕ με επίσημη επιστολή ενημέρωσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ότι λόγω συμμετοχής του προσωπικού του σε απεργιακές κινητοποιήσεις και καταλήψεις δεν δύναται να εξασφαλίσει την κυκλοφορία των τραίνων στο Λεκανοπέδιο, «με αποτέλεσμα καμία αμαξοστοιχία να μην μπορεί να κινηθεί προς ή από την Αθήνα – επί της ουσίας, κόβοντας σιδηροδρομικά την χώρα στα δύο».

Πληροφορεί μάλιστα ότι όλοι οι εργαζόμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. – μηχανοδηγοί, προσωπικό κίνησης, προσωπικό σταθμών – ήταν στη θέση τους, «αλλά για μία ακόμη φορά η εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου δεν κατέστη δυνατή λόγω του διαχειριστή της υποδομής ΟΣΕ». Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαβεβαιώνει το επιβατικό κοινό ότι θα προχωρήσει σε αποζημίωση των επιβατών, «παρότι ουδεμία ευθύνη φέρει για τη σημερινή εικόνα στη σιδηροδρομική συγκοινωνία. Την αρμοδιότητα και την ευθύνη για την εξασφάλιση της κυκλοφορίας στο εθνικό δίκτυο την έχει αποκλειστικά ο ΟΣΕ».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.