Αντιγήρανση: Να πώς θα διατηρήσετε το μυαλό σας για πάντα νέο » pikosapikos.gr Αντιγήρανση: Να πώς θα διατηρήσετε το μυαλό σας για πάντα νέο » pikosapikos.gr

Το ζωηρό περπάτημα, το τρέξιμο, η ποδηλασία και οποιαδήποτε άσκηση αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς κάνει καλό στο σώμα. Τι συμβαίνει όμως με τον εγκέφαλό μας;

Νέα έρευνα του Γερμανικού Κέντρου Νευροεκφυλιστικών Ασθενειών που δημοσιεύθηκε στο Mayo Clinic Proceedings, ρίχνει φως στη σχέση των αερόβιων ασκήσεων και την υγεία του εγκεφάλου, ιδιαίτερα τη φαιά ουσία και τον συνολικό όγκο του εγκεφάλου – τις περιοχές του εγκεφάλου που εμπλέκονται στη διανοητική εξασθένιση και τη γήρανση.

Για τις ανάγκες της έρευνας, 2.013 ενήλικες από δύο διαφορετικές ομάδες της βορειοανατολικής Γερμανίας τέθηκαν υπό παρακολούθηση ανά διαστήματα από το 1997 έως το 2012. Η καρδιοαναπνευστική κατάσταση υπολογίστηκε με βάση τη μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου και άλλα πρότυπα, ενώ οι συμμετέχοντες ασκούνταν πάνω σε στατικό ποδήλατο γυμναστικής. Tα στοιχεία του εγκεφάλου ελέγχονταν με τη χρήση αξονικού τομογράφου.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η καρδιοαναπνευστική προπόνηση μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της υγείας του εγκεφάλου και στην επιβράδυνση της μείωσης της φαιάς ουσίας.

Περισσότερη φαιά ουσία, περισσότερη υγεία

Ο εγκέφαλος αποτελείται από τους νευρώνες (φαιά ουσία), που συνδέονται μεταξύ τους με νήματα νευρωνικών διασυνδέσεων (λευκή ουσία). Η φαιά ουσία συσχετίζεται με διάφορες δεξιότητες και γνωστικές ικανότητες.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η αύξηση της απορρόφησης οξυγόνου κατά την αερόβια άσκηση συνδέθηκε έντονα με την αύξηση του όγκου της φαιάς ουσίας, σημειώνοντας πιθανά οφέλη για:

-την τρίτη ηλικία:
Ο Ρόναλντ Πέτερσεν, ιατρός, διδάκτωρ και νευρολόγος Mayo Clinic, δήλωσε ότι η μέτρηση της επίδρασης της καρδιοαναπνευστικής προπόνησης στις δομές του εγκεφάλου που εμπλέκονται στη νοητική παρά την κινητική λειτουργία αποδεικνύουν ότι «ότι η αερόβια άσκηση μπορεί να βελτιώσει και τη γνωστική λειτουργία, πέρα από τη φυσική κατάσταση». Τα ευρήματα της έρευνας κρίνονται σημαντικά για τον γηραιότερο πληθυσμό, αφού μια ρουτίνα αερόβιας προπόνησης στη μέση ηλικία, θα εξασφάλιζε οφέλη για τα χρόνια που θα ακολουθήσουν.

-τους ασθενείς με νόσο Αλτσχάιμερ:
Ανάμεσα στις εγκεφαλικές περιοχές που σχετίζονται με τη νοητική λειτουργία και τη γήρανση και στις οποίες επιδρά η αύξηση της φαιάς ουσίας, βρίσκονται και εκείνες που εμπλέκονται στη νόσο Αλτσχάιμερ. Σύμφωνα με τον Michael Joyner, ιατρό αναισθησιολόγο και φυσιολόγο στη Mayo Clinic, «τα ευρύματα δείχνουν πως η σωματική δραστηριότητα και η καλή φυσική κατάσταση βελτιώνουν τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων του εγκεφάλου, δρουν θετικά έναντι στη μείωση της διανοητικής λειτουργίας που προκαλεί το γήρας».

Τέλος, σύμφωνα με τους ειδικούς της Mayo Clinic, περίπου 150 λεπτά άσκησης την εβδομάδα αρκούν για την βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής κατάστασης σε συνδυασμό με:

-τη διακοπή καπνίσματος
-υγιεινές διατροφικές συνήθειες
-την απώλεια περιττών κιλών ή τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους
-τον έλεγχο της πίεσης και την αποφυγή της υπέρτασης
-τον έλεγχο της χοληστερόλης
-τη μείωση του σακχάρου στο αίμα, το οποίο με την πάροδο του χρόνου μπορεί να βλάψει την καρδιά και άλλα όργανα

Πηγή: protothema.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.